"Du kanske är kär?" Säger Emma och jag kastar en kudde i huvudet på henne.

"Va inte dum." Säger jag men hon ler.

"Varför rodnar du då?" Såklart får kommentaren mina kinder ännu rödare. 

"Det gör jag inte" svarar jag surt samtidigt som Emma klättrar ur sängen "vart ska du?"

"Jag tror" hon drar ut en av lådorna i bokhyllan "att jag har en tidning med ett kärlekstest i" hon börjar plocka ut högar med tidningar på golvet.

"Kärlekstest?"

"Du vet, för att se om man är kär." 

"Jag är inte kär" säger jag men hjälper henne ändå att leta igenom tidningarna. Det är alla möjliga tidningar, och vi letar i nästan tjugo minuter innan Emma ropar:

"Found it!" Hon börjar läsa upp frågor och även om jag tycker att det är fånigt så svara jag. 

"Vad är hans ögonfärg?"

"Öh..." Jag tänker lite "blå tror jag"

"Mm" hon biter lite på pennan och räknar ihop resultaten. När hon är klar ler hon brett

"Vad vare jag sa! Du är 60% kär!"

"Nä" säger jag och tar tidningen från henne "det är bara ett test, det betyder inget. Det är som ett sånthär som man gjorde på lågstadiet, när man typ räknade ihop bokstäverna i namnet..."

"Och Romeo o Julia bara älskar varandra till typ 40%" avslutar hon och tar tillbaka tidningen "men ändå."

–––

Inte så bra, men enjoy

- Alicia

Kommentera

Publiceras ej