Jag hinner inte skriva något annat, måste VERKLIGEN plugga :(

Ska försöka hinna skriva något och lägga ut tills imorgon. 

- Alicia


 

Vinden drar i mitt hår jag jag är tvungen att stanna för att inte ramla. 

 

"Kom ner!" skriker hon och jag blundar. Jag föreställer mig hur hon stirrar chockat på mig bakifrån, men om jag vänder huvudet kommer jag tappa balansen. Sakta flyttar jag min fot och sätter den framför den andra på metallräcket. Sen fram med andra foten. Hela min kropp ligger i perfekt balans, jag kommer inte ramla. Det blåser igen och jag hör vattnet nedanför. Vågorna slår mot brons pelare någonstans långt där nere. 

 

"Snälla kom ner!" hon låter mer rädd nu, men jag är för fokuserad för att svara. Lugnt och metodiskt sätter jag den ena foten framför den andra, i prefekt rytm. En man med en hund går förbi. 

 

"Tokiga flicka, kommer ramla och slå ihjäl sig", muttrar han men jag bryr mig inte om att svara. Det är bara tre meter kvar. Fyra max. Jag går några steg till och en fiskmås kraxar högt. Jag rycket till av de plötsliga ljudet och tappar genast balansen. Jag hör ett skrik och börjar automatiskt veva armarna, vilket såklart får mig att svaja mer. Plötsligt känns allt klarare, vattnet, fåglarna, människorna, trafiken. Jag vänder huvudet och känner hur min rörelse får hela räcket att skaka. Jag försöker böja mig framåt, men är en sekund försen. Mina fötter lämnar broräcket och jag faller. Jag flyget viktlös, som en fågel, innan jag slår hårt i vattnet. Jag förlorade balansen.

 

 

1 kommentarer

Maja

18 Mar 2014 11:49

Hej, läs gärna första kapitlet av min nya One Direcion novell, skulle bli jätte glad! :) Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej