Det här är en berättelse om Linn. Hon fyller 16 om två månader, är 168 cm lång och har blont hår. Linn har planerat sitt liv i detalj; först ska hon hå ut högstadiet, sen sommarjobba på biblioteket i sex veckor, sen ska hon njuta av sommarlovet, hänga på stranden med kompisarna och skaffa en snygg pojkvän lagom tills hon börjar estetiska programmet på gymnasiet. Sen ska hon flytta utomlands, bli känd och rik och gifta sig med en ung verition av Johnny Depp så dom kan leva lyckligt i en stor Hollywood villa med två barn och en pool. Hon har planerat sitt liv, i detalj, sitt perfekta liv.

~

"Hurra för sommaren!" Säger rektorn och hela skolan hurrar. Jag ler mot Emma som ler mot mig. Hon tar min hand och tillsammans försöker vi trycka oss igenom havet av elever tillbaka till klassrummen. När vi kommer in i klassrummet får vi varsin pigelin och Gunilla börjar sitt tal om hur mycket hon kommer sakna oss och om hur underbara vi har varit under dessa tre år. Jag är mer fokuserad på min pigelin. När Gunilla är klar snubblar vi ut igenom klassrummet. Alla kramas och gråter och lovar att hålla kontakten och kramas lite till. Jag ler mot Emma och hon ler tillbaka. Sommarlov! Någon börjar skrika att det är sommarlov och snart faller alla in i jublet. Snart kommer Frida fram och undrar om vi vill dra till henne och fira. Vi nickar och nästan hela klassen tränger sig på tunnelbanan mot Fridas hus. 


-
Nu serier xD del 2 kommer imorgon
- Alicia

Kommentera

Publiceras ej